Exkluzívne od AKO pre Na hrane: Okresať druhý pilier? Prieskum odhaľuje, že nesúhlasíme
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Respondenti mali uviesť svoj názor na opatrenie vlády o znížení príspevku do druhého dôchodkového piliera. Z exkluzívneho prieskumu agentúry AKO pre reláciu Na hrane vyplýva, že prevažná väčšina (60,1 %) opýtaných s týmto opatrením nesúhlasí. Súhlasí s tým len 16,7 % respondentov.
Odpovede všetkých respondentov:
- 60,1 % opýtaných s týmto opatrením nesúhlasí (39,4 % vôbec nesúhlasí, 20,7 % skôr nesúhlasí),
- 16,7 % opýtaných s týmto opatrením súhlasí ( 6,2 % úplne súhlasí a 10,5 % skôr súhlasí),
- 13 % opýtaných uviedlo, že nevie, o čo ide,
- 9,2 % respondentov nevedelo túto problematiku posúdiť,
- 1 % respondentov odmietlo odpovedať.
agentúra AKO pre reláciu Na Hrane
Spolu 16,7 % opýtaných s týmto opatrením súhlasí (len 6,2 % úplne súhlasí a 10,5 % skôr súhlasí)
• Mierne častejšie ide o tieto sociodemografické skupiny obyvateľstva:
- ženy,
- 18- až 33-roční,
- s najnižším vzdelaním alebo SŠ vzdelaní s maturitou,
- z Nitrianskeho, Žilinského a Košického kraja,
- výrazne nadpriemerne voliči strán SMER-SD a HLAS-SD, nadpriemerne aj voliči SNS a Republika.
Naopak, spolu 60,1 % opýtaných s týmto opatrením nesúhlasí (39,4 % vôbec súhlasí, 20,7 % skôr nesúhlasí)
• Častejšie ide o tieto sociodemografické skupiny obyvateľstva:
- ľudia do 49 rokov,
- VŠ vzdelaní,
- z Prešovského, Trnavského a Žilinského kraja,
- výrazne nesúhlasia voliči PS, SaS, KDH a mierne nadpriemerne aj voliči koalície SLOVENSKO, KÚ a Za ľudí.
Odpovede podľa volebných preferencií:
agentúra AKO pre reláciu Na Hrane
Odpovede podľa sociodemografických kategórií:
Odpovede podľa sociodemografických kategórií
Agentúra AKO robila telefonický prieskum na vzorke tisíc ľudí starších ako 18 rokov v dňoch 11. – 16. januára 2024. Respondenti neboli oboznámení s tým, kto je zadávateľ prieskumu.