Exkluzívny prieskum AKO pre Na Hrane TV JOJ: Takmer 60 % Slovákov má obavy z konfliktu na Ukrajine
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Zdroj: SITA
BRATISLAVA / Až takmer 60 percent Slovákov sa obáva vojny medzi Ukrajinou a Ruskom. Vyplýva to z prieskumu agentúry AKO pre reláciu Na Hrane TV JOJ. Prieskum bol realizovaný ešte pred útokom Ruska na Ukrajinu.
Takmer 6 z 10 opýtaných sa obáva vojny medzi Ukrajinou a Ruskom a jej prípadných dôsledkov pre Slovensko. Veľkú obavu má 22,1 percenta. Mierne obavy má, a odpoveď "trochu sa obávam" označilo ďalších 37,3 percenta opýtaných.
Vojny medzi Ukrajinou a Ruskom sa neobáva 37,3 percenta opýtaných. Odpoveď "ani nie", "neobávam sa" označilo 13,9 percenta ľudí. Vôbec sa neobáva 23,4 percenta ľudí. K otázke sa nechcelo alebo nevedelo vyjadriť 3,3 percenta opýtaných.
Veľké obavy častejšie vyjadrili ženy (28%) ako muži (16%). Viac sa obávajú starší opýtaní (66 a viac rokov), kedy s rastúcim vekom sa intenzita obáv zvyšuje. Až 66 percent starších ľudí vo veku 66+ sa vojny medzi Ruskom a Ukrajinou obáva.
Rovnako sa vojny Ukrajiny a Ruska najviac obávajú menej vzdelaní ľudia so základnou školou alebo učňovkou (24%).
Čo sa týka krajov, najviac sa obávajú obyvatelia Košického kraja (30%) a Prešovského kraja (27%). Najmenej sa obávajú ľudia z Trenčianskeho a Banskobystrického kraja (zhodne po 19%).
Najväčšie obavy majú voliči Slovenskej národnej strany (48%), Republiky (27%) a nerozhodnutí voliči (25%).
Obávate sa vojny medzi Ukrajinou a Ruskom a jej prípadných dôsledkov?
AKO/TV JOJ
Obavy z vojny medzi Ukrajinou a Ruskom - muži vs. ženy
AKO/TV JOJ
Obavy z vojny medzi Ukrajinou a Ruskom - podľa vzdelania.
AKO/TV JOJ
Obavy z vojny medzi Ukrajinou a Ruskom - podľa krajov
AKO/TV JOJ
Obavy z vojny medzi Ukrajinou a Ruskom - národnosť
AKO/TV JOJ
Obavy z vojny medzi Ukrajinou a Ruskom - podľa volebných preferencií
AKO/TV JOJ
Agentúra AKO realizovala kvantitatívny prieskum v dňoch 8.2. - 14.2. na vzorke 1 000 respondentov.