Exkluzívny prieskum AKO pre Na hrane TV JOJ: Najviac Slovákom stúpli náklady na život o viac ako 100 eur
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Z exkluzívneho prieskumu agentúry AKO pre reláciu NA Hrane TV JOJ vyplýva, že náklady na život najviac Slovákom narástli o 101 až 250 eur. Vyšší nárast nákladov častejšie uvádzali ženy, ľudia vo vekovej kategórii 34 až 65 rokov a voliči najmä opozičných politických strán.
To, že náklady vôbec nestúpili uvádza iba 2,5% opýtaných. Nárast o 50 eur uvádza 14,8 %, nárast o sumu 51 - 100 eur uvádza 30,7%, nárast o sumu 101 - 250 eur, a teda najviac, uvádza 34,3% opýtaných. Nárast o viac ako 250 eur uviedlo 8,8% opýtaných.
Vyšší nárast uvádzali častejšie ženy (37%) ako muži (31%).
Najviac zvyšovanie nákladov pociťujú ľudia vo vekovej kategórii (34 -49 rokov- 42%), a vo vekovej kategórii 50-65 rokov (37%).
Pocit, že náklady narástli majú najviac obyvatelia Žilinského kraja (38%),Bratislavského kraja (37%), Košického kraja (37%) a Trenčianskeho kraja (36%). Najmenej pociťujú zvyšovanie nákladov obyvatelia Prešovského kraja (29%) a Banskobystrického kraja (30%).
Najviac nárast náklady pocítili voliči Smeru-SD (46%), Kotlebovci ĽSNS (45%), SNS (50%), Republika (38%), Sme rodina ( 41%), Hlas - SD (38%). Najmenej nárast nákladov pociťujú voliči mimoparlamentnej strany Progresvíneho Slovenska (21%), SaS (25%) a OĽaNO+NOVA+KÚ+ZZ (27%)
Prieskum AKO pre Na hrane TV JOJ: Zvyšovanie nákladov
Agentúra AKO robila kvantitatívny, telefonický prieskum na vzorke 1 000 ľudí v dňoch 5.4. -11.4. Respondenti nedisponovali informáciou, kto je zadávateľom prieskumu.