Oblačno
Bratislava
Juraj
24.4.2024
Slováci, ktorí uviazli na letisku v Korfu, už pristáli v Bratislave
Zdielať na

Slováci, ktorí uviazli na letisku v Korfu, už pristáli v Bratislave

KORFU / Vyše 24 hodín čakania na odvoz - to je dôsledok technických problémov lietadla, ktoré rozvážalo dovolenkárov na trase Slovensko- Cyprus - Grécko a Turecko. Aj tí, ktorí mali v stredu, 29. júna, predpoludním odletieť do Larnaky, napokon sadli do lietadla až vo štvrtok popoludní. Na ostrove Korfu čakalo na návrat domov takmer 200 Slovákov. Napokon ich dopravili do Bratislavy náhradným spojom v stredu večer.

Lietadlo z Korfu pristálo na letisku v Bratislave vo štvrtok o 21:10 h. Viacerí z cestujúcich skonštatovali, že by už na Korfu nikdy nešli. Niektorí uviedli, že by dopriali cestovným kanceláriám, aby zažili, to, čo zažili oni teraz, keďže niektoré cestovky s klientmi nekomunikovali. Mnoho rodín cestovalo s viacerými deťmi. 

​Úľava a radosť boli citeľné nielen na palube lietadla po pristátí, ale aj na letisku. "S malými deťmi to bola hrôza," hovorí jeden z cestujúcich. "Teraz sa budem týždeň spamätávať, po týždňovej dovolenke," hovorí ďalší cestujúci. 

Prečo sa nevyužil vládny špeciál? 

Už pri telefonátoch z Korfu, kde uviazli na letisku, sa mnohí pýtali, či pre nich zo Slovenska nemohol prísť vládny špeciál. "Áno, takáto možnosť existuje. V tomto prípade, ale bolo zrejmé, že si to chce vyriešiť spoločnosť, ktorá poskytuje lety, samostatne," informuje štátny tajomník ministerstva zahraničných vecí, Martin Klus. 

Každá jedna žiadosť o pomoc sa vyhodnocuje individuálne a nezáleží o akú krajinu ide. "V takýchto prípadoch je ešte výhoda tá, že by to našich občanov nestálo ani cent, pretože väčšina týchto letov je pokrytá poistením," informuje Klus. V tomto prípade ľudí doviezlo náhradné lietadlo. 

Ďalší cestujúci čakali na lietadlo do Larnaky na bratislavskom letisku

Tí, ktorí mali strastiplnú cestu z Korfu, si dovolenku aspoň užili. No tí, ktorí v Bratislave na let do Larnaky čakali od stredy, od 11-tej do štvrtka do 16:30 h., pomaly už v dovolenku aj prestávali veriť. "Neverím, ešte stále," uviedla cestujúca. 

Informácie z cestovnej kancelárie neprišli 

Cestujúci, ktorí pochádzali z Bratislavy sa vrátili domov, niektorí išli na hotel, ktorý im bol ponúknutý. No všetkým chýbali informácie od cestovnej kancelárie, ako a či sa ich situácia rieši. "30 hodín sme tu, cestovka neurobila nič," hovorí cestujúca. "Z cestovky boli tie informácie veľmi chabé, všetko riešilo len letisko," hovorí cestujúci. 

Nasadnutie do lietadla a odlet do dovolenkovej destinácie, aj keď o deň neskôr, bol úľavou. "Keďže to naše pôvodné lietadlo malo zhruba 28 hodinový výpadok, kvôli tomu, že bolo nutné skontrolovať tie motory po nasatiu tých vtákov, ovplyvnilo to značné množstvo letov. S pomocou využití služieb rôznych leteckých spoločností v Európe sa nám tie lety nakoniec podarilo obhospodáriť s meškaním," tvrdí generálny riaditeľ Airexplore,Martin Štulajter. 

Súvisiace články

Najčítanejšie