Volebná encyklopédia Slovenska: V zahraničí nás reprezentujú skôr škandály
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Aktuálny diel Volebnej encyklopédie Slovenska sa opäť venoval zaujímave'mu prieskumu verejnej mienky, ktorý v štúdiu zhodnotil šéf agentúry AKO Václav Hřích. Mala či nemala by budúca vláda investovať viac do propagácie Slovenska v zahraničí?
"Súčet odpovedí, že by určite mala je 39,2 %," uviedol Hřích s tým, že táto téma nie je tak jednoznačná tak, ako napríklad téma domáceho násilia. "Vidíme, že prevádzkovatelia cestovného ruchu hovoria, že by to mohlo byť lepšie, či je leto a či zima," skonštatoval šéf AKO. POznamenal ajto, že Slovensko vidíme v zahraničnej tlači skôr v súvislosti so škandálmi, aj z politiky.
Čo hovoria výsledky?
Celkom 77,3 % si myslí, že budúca vláda by mala investovať viac do propagácie Slovenska v zahraničí:
• 39,2 % si myslí, že by určite mala,
• 38,1 % uviedlo, že by asi mala investovať viac do propagácie Slovenska v zahraničí.
Celkom 18,5 % respondentov si myslí, že budúca vláda by nemala investovať viac do propagácie Slovenska v zahraničí:
• 8,1 % si myslí, že by určite nemala,
• 10,4 % uviedlo, že by asi nemala investovať viac do propagácie Slovenska v zahraničí,
• 4,1 % respondentov nevedelo posúdiť a 0,1 % nechcelo odpovedať.
Čo si myslia osobnosti?
Zlepšenie by podľa odborníka mohla prienisť kampaň na zahraničných kanáloch, napríklad na CNN. "Myslím si, že nemajú problém tomu porozumieť, ale nemajú dôvod sa nad tým zamýšľať," pokračoval Hřích an margo výsledkov. Zŕoveň dodal, že Slováci si málo uvedomujú, že turizmus prináša financie do štátneho rozpočtu.
Osobnosti sú presvedčená, že propagácia Slovenska v zahraničí je nevyhnutná a to práve kvôli potenciálu našej krajiny. Zároveň by to Slovensku mohlo pomôcť stať sa suchozemským Chorvátskom a zlepšiť jeho vnímanie aj v zahraničí. Niektorí akcentujú aj väčšie promo pre kultúru, ale aj šport, ktoré majú potenciál zviditeľniť krajinu aj ďaleko za hranicami.
Turistov by mala naháňať vláda
Podľa šéfa AKO je na mieste, aby túto tému smerom k občanom koemntovali práve politici, ktorí im dokážu vysvetliť všetky pozitíva. Upozornil, že práve ľudia sú tí, ktorí by na jednej strane chceli silnejší turizmus, ale na strane druhej si neuvedomujú, že s prívalom turistov prichádza aj určitá záťaž. Spomenul napríklad komplikáciu v podobe zhoršenej dopravy a zápch v mestách.