Priority pre zdravotníctvo predstavilo aj KDH. Tvrdí, že systém solidarity musí byť zachovaný
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / KDH uviedlo, že každý sa musí vedieť dostať k lekárovi, a to bez niekoľkohodinového cestovania a bez neregulovaných poplatkov. Kľúčová je aj telefónna linka určená na konzultácie pre pacientov.
KDH predstavilo, že na svojej kandidátke má až 13 lekárov. Kľúčové sú podľa Petra Stachuru nielen poplatky, ale aj personálny problém v rezorte. "Zdravotníctvo nikdy neskolabuje, bude tu stále, ale môže sa stať, že bude len pre tých bohatých, alebo šťastnejších," uviedol v úvode tlačovej konferencie.
Poplatky sa podľa Stachuru rozmohli, ako "huby po daždi" a je nevyhnutné, aby ich štát začal regulovať a zjednocovať. Poznamenal, že urobiť poriadok treba aj so systémami objednávania cez rôzne sročky. "Štát vytvoril vlastný systém objednávania, ale nikto ho nepoužíva a nefunguje," dodal s tým, že toto chce KDH zmeniť.
"Ak sú ambulancie, ktoré si takto vykrývajú nedostatky zdrojov, tak im prostredníctvom modelov, chceme tieto výpadky kompenzovať," dodal Stachura s tým, že zjednotiť treba aj poplatky v ktorých je chaos. Treba podľa neho nielen zadefinovať systém a nastavenie poplatkov.
KDH chce zachovať solidaritu v zdravotníckom systéme a prenechať veľký podiel rozhodovania regiónom. Kľúčová pre nich je aj telefónne služba, ktorá by umožňovala konzultácie. Tvrdia, že o pohotovostiach sa nemôže "rozhodovať od zeleného stola v Bratislave".