Zatiahnuté
11°
Bratislava
Gizela
17.5.2024
Exkluzívny prieskum AKO pre Na hrane: Zvládajú Slováci zdražovanie?
Zdielať na

Exkluzívny prieskum AKO pre Na hrane: Zvládajú Slováci zdražovanie?

Zdroj: ISIFA

BRATISLAVA / Opýtaní mali uviesť, ako oni osobne a ich rodina zvláda infláciu (zdražovanie). Z exkluzívneho prieskumu agentúry AKO pre reláciu Na hrane vyplýva, že polovica opýtaných (51,4 %) zvláda infláciu s menšími problémami. Každý piaty respondent (21,8 %) infláciu zvláda s veľkými problémami a každý dvadsiaty opýtaný (4,9 %) uviedol, že infláciu a zdražovanie nezvládajú a zadlžujú sa.

Odpovede všetkých respondentov: 

  • 73,2 % opýtaných uviedlo, že zvláda s problémami,
  • 21 % respondentov tvrdí, že zvládajú bez problémov,
  • 4,9 % uviedlo, že nezvláda.

agentúra AKO pre reláciu Na Hrane

Približne pätina respondentov (21 %) uviedla, že infláciu a zdražovanie zvládajú bez problémov.

Mierne nadpriemerne takto odpovedali: muži, mladší; VŠ vzdelaní; z BA a TN kraja a tí, ktorí do NR SR volili PS, SaS, KDH.

• Polovica opýtaných (51,4 %) uviedla, že infláciu zvládajú s menšími problémami.

Mierne nadpriemerne takto odpovedali: muži; 50 – 65 roční; vzdelanejší; z BA, TT a PO kraja a tí, ktorí do NR SR volili SMER-SD, HLAS-SD, KDH, SaS, SNS.

• Každý piaty respondent (21,8 %) infláciu zvláda, avšak s veľkými problémami.

Mierne nadpriemerne takto odpovedali: ženy; 50 a viac roční; VŠ vzdelaní; z NR a BB kraja; občania maďarskej národnosti a tí, ktorí do NR SR volili SMER-SD, HLAS-SD, OĽANO.

• Každý dvadsiaty opýtaný (4,9%) uviedol, že infláciu a zdražovanie nezvládajú a zadlžujú sa.

Mierne nadpriemerne takto odpovedali: 34 – 49 roční; z BB, PO a KE kraja; výrazne nadpriemerne ľudia s najnižším vzdelaním; občania inej ako slovenskej a maďarskej národnosti a tí, ktorí do NR SR volili koalíciu OĽANO.

• Zvyšných 0,9 % opýtaných sa k otázke nevedelo, alebo nechcelo vyjadriť.

Odpovede podľa toho, akú stranu/hnutie volili do NR SR:

agentúra AKO pre reláciu Na Hrane

​Odpovede podľa sociodemografických kategórií:

​​​​​Agentúra AKO robila telefonický prieskum na vzorke tisíc ľudí starších ako 18 rokov v dňoch 10. – 16. októbra 2023. Respondenti neboli oboznámení s tým, kto je zadávateľ prieskumu.

Súvisiace články