Oblačno
-1°
Bratislava
Gašpar
29.1.2023
Exkluzívny prieskum skupiny AKO pre TV JOJ: Slováci obracajú každé euro, šetria hlavne na potravinách
Zdielať na
Noviny PLUS

Exkluzívny prieskum skupiny AKO pre TV JOJ: Slováci obracajú každé euro, šetria hlavne na potravinách

Zdroj: SITA

BRATISLAVA / Respondenti šetria najmä na potravinách, energiách a tankovaní. Opýtaní Slováci si odopierajú aj dovolenky a návštevy reštaurácií.

Respondenti najviac šetria na potravinách (29,5 %), energiách (21,8 %), tankovaní (28,9 %), dovolenke (17,4 %) a návšteve reštaurácií (16,5 %). 28,9 % opýtaných uviedlo, že nešetria na ničom a neobmedzujú sa.  Ženy šetria viac ako muži. Až 36 % mužov a 23 % žien priznalo, že nešetria.  

Tankovanie výraznejšie obmedzili najmä muži (27 %). Ženy šetria najmä na potravinách (34 %), oblečení (22 %), energiách (25 %) a dovolenke (21 %). 

Na potravinách (42 %) a energiách (31 %) šetria najmä ľudia nad 66 rokov. Mladí do 33 rokov šetria najmä na tankovaní (28 %) a návštevách reštaurácií (19 %). Až 37 % percent ľudí vo veku 34 - 49 rokov priznalo, že nešetrí alebo sa neobmedzuje. 

Menej vzdelaní ľudia šetria najmä na potravinách (31 %) a energiách (22 %). Nešetria najmä ľudia s vysokou školou (33 %). Najväčší podiel tých, ktorí nemusia šetriť v Trnavskom (36 %) a Nitrianskom kraji (33 %).

Na potravinách ľudia šetria najmä v Banskobystrickom kraji (35 %). Obyvatelia Žilinského, Bratislavského a Trenčianskeho kraja (zhodne 25 %) šetria najmä na energiách. Ľudia sa obmedzujú pri tankovaní najmä v Košickom a Žilinskom kraji (25 %). 

Spomedzi voličov jednotlivých politických strán odpoveď „nešetrím/neobmedzujem sa“ najčastejšie uvádzali najmä voliči strán SaS (39 %) a Republika (38 %).

Na potravinách sa obmedzujú najmä voliči HLAS-SD (43 %), SNS (36 %), SMER-SSD (32%) a Progresívne Slovensko (32 %). Na energiách častejšie šetria voliči HLAS-SD (33 %), SNS (32 %), SMER-SD (31 %), KDH (26 %), Republika (25 %). Tankovanie obmedzili voliči HLAS-SD (28 %), PS (28 %), SNS (28 %).

Agentúra AKO robila kvantitatívny, telefonický prieskum na vzorke 1 000 ľudí v dňoch 15.8. - 18.8. Respondenti nedisponovali informáciou, kto je zadávateľom prieskumu. 

Súvisiace články

Najčítanejšie