Polojasno
21°
Bratislava
Žigmund
2.5.2024
Ministerstvo zdravotníctva spustilo novú kampaň. Komunikácia ešte stále nie je dostatočná, reaguje lekár Tomáš Szalay
Zdielať na

Ministerstvo zdravotníctva spustilo novú kampaň. Komunikácia ešte stále nie je dostatočná, reaguje lekár Tomáš Szalay

BRATISLAVA / Ministerstvo zdravotníctva spustilu novú očkovaciu kampaň. Napriek tomu podľa kritikov nie je dostatočne úderná a zároveň komunikácia, ktorá by zastrešovala bežné problémy obyvateľov viazne.

Na skutočnosti, že očkovanie je jedinou cestou z pandémie sa zhodli nielen lekári, ale aj vedci. Ministerstvo ohlásilo očkovanie treťou dávkou, ale aj novú kampaň. 

PORAZME HO, KÝM NÁS NEPORAZÍ - NOVÝ VIZUÁL A TV SPOTY

 ohlásilo novú kampaň ministerstvo zdravotníctva pričom uviedlo, že nová fáza kampane nadväzuje na aktivity, ktoré kontinuálne realizuje niekoľko mesiacov. "Spoty a grafiky sú výsledkom spolupráce s agentúrou MUW Saatchi & Saatchi, ktorá uspela vo verejnom obstarávaní – v súťaži návrhov, ktoré hodnotila komisia zložená zo zamestnancov MZ a externých odborníkov zo súkromného sektora," napísal rezort na svojej oficiálnej stránke na sociálnej sieti. 

"Kreatívny koncept novej fázy kampane reflektuje na nálady v spoločnosti, ktorá je silno polarizovaná. Cieľom nových spotov a grafík je poukázať na skutočnosť, že spoločnosť má len jedného skutočného nepriateľa a tým je koronavírus, ktorý spôsobuje ochorenie covid-19. Jediným účinným riešením, ako nad spoločným nepriateľom zvíťaziť, je očkovanie," pokračoval rezort v príspevku ďalej. 

„Ako keby sa za posledný rok nakazila covidom celá naša spoločnosť. Klesá dôvera v inštitúcie a solidarita z prvej vlny je už dávno zabudnutá. Teraz na prahu tretej vlny už nemá vyznám stavať komunikáciu na racionálnych benefitoch očkovania – všetko už bolo dávno povedané v médiách a na sociálnych sieťach," uviedol COO agentúry Kamil Charvát.

"Preto sme sa v MUW rozhodli zvizualizovať antihrdinu v podobe covidu a pripomenúť, že ak nás tu nemá všetkých časom poraziť, musíme sa spojiť a poraziť my jeho. A vakcína je zatiaľ jediným rozumným riešením. To však neznamená, že by sme rezignovali na racionálne benefity očkovania, v ďalších kampaňových kanáloch venujeme priestor aj im,“ dodal na záver. 

Očkovanie aj v nákupnom centre

O tom, že očkovať sa bude dať po novom aj v nákupnom centre informoval na svojej sociálnej sieti hlavný lekár Bratislavy Tomáš Szalay. "Dnes sme otvorili očkovanie v Auparku. Príprava trvala dlhšie než som si myslel, formality, obstarávania a tak podobne, ale už to fičí. Otvorené máme denne od 11:00 do 18:00, ponúkame na výber dvojdávkový Pfizer alebo  jednodávkový Janssen. Očkujeme bez registrácie. Tretie dávky zatiaľ nepodávame. Za týmto rozhodnutím sú drobné technické odlišnosti vykazovania, ktoré by mohli viesť k zvýšenej chybovosti," upresnil lekár a dodal, že v prípade tretej dávky treba počkať na SMS s PIN kódom a objednať sa na webovej stránke NCZI

"Očkovanie detí 12+ prenecháme iným očkovacím centrám (v Bratislave napr. Medicínske zariadenie Mlynská dolina), keďže nevieme zaručiť každý deň prítomnosť pediatra," doplnil Tomáš Szalay.

Veľkokapacitné očkovanie zatiaľ v pláne nie je

Znova otvoriť očkovacie centrum na Národnom futbalovom štadióne zatiaľ v pláne nie je. "Otvoríme ho, keď bude dopyt," povedal Tomáš Szalay pre Noviny PLUS TV JOJ a priznal, že komunikácia ministerstva zdravotníctva by mohla byť ešte o niečo lepšia. 

Informácie ľuďom chýbajú nielen o očkovacích miestach, ale aj v miestach, kde sa môže dať občan bez registrácie a čakania otestovať. Následne si väčšina zvolí kúpu samotestu  v lekárni. Tam však môže jeden antigénový samotest stáť aj 8 eur. Suma, ktorá nezruinuje bežného single človeka môže byť vysoká v prípade početnej rodiny, ale aj v prípade seniorov. Antigénové testy sa aktuálne dajú kúpiť aj v niektorých obchodných reťazcoch. 

"Kúpa samotestu v prípade podozrenia, alebo kontaktu s pozitívnym človekom je aktuálne najlepšou možnosťou," vyjadril sa pre Noviny PLUS TV JOJ s tým, že v komunikácii vidí viaceré rezervy. "Je určite lepšia, ale vždy je čo vylepšiť," povedal s tým, že na základné videá na sociálne siete nie je treba veľké rozpočty s tým, že stačia osobnosti a na župe ich nahrávali len na mobil.

"Je to lowcostová aktivita, ktorá nestojí veľa eur," doplnil Szalay. "Myslím si, že vhodné by bolo posielať občanom aj pandemický newsletter, kde by boli všetky aktuálne informácie nielen o čokovaní, ale aj možnostiach testovania," uzavrel Szalay pre Noviny PLUS TV JOJ.