Polojasno
11°
Bratislava
Jaroslava
26.4.2024
Karta sa obrátila: Smer-SD poráža na sociálnych sieťach OĽaNO Igora Matoviča na plnej čiare
Zdielať na

Karta sa obrátila: Smer-SD poráža na sociálnych sieťach OĽaNO Igora Matoviča na plnej čiare

BRATISLAVA / Nekorunovaného kráľa sociálnych sietí Igora Matoviča zosadil podpredseda strany Smer-SD Ľuboš Blaha. To však nie je všetko. Smer-SD dokázal zachytiť najkľúčovejšiu tému, ktorá aktuálne hýbe spoločnosťou a využíva ju vo svoj prospech. Odhalili to dáta od Gabriela Tótha z agentúry Katedra komunikácie.

Na sociálnych sieťach najsilnejšiu koaličnú stranu OĽaNO poráža Smer-SD. Strana, ktorej sa (podľa zlých jazykov) podarilo vo voľbách v roku 2020 vyhrať vďaka videu z Cannes, svoju popularitu závratne stráca. Dôvod? Mafia už verejnosť nezaujíma.

Pre verejnosť už mafia nie je témou

Zatiaľ čo v predchádzajúcich voľbách túžila verejnosť po zmene politického systému, na základe dát, ktoré pre Noviny PLUS zhromaždil Gabriel Tóth z agentúry Katedra komunikácie vyplýva, že aktuálne je najhorúcejšou témou očkovanie. 

​Práve túto tému sa podarilo uchopiť nielen jednotlivým členom bývalej premiérskej strany, ale aj celej strane. Čo sa týka predstaviteľov opozičnej strany Smer-SD na prvom mieste sa prekvapivo nenachádza Robert Fico, ale Ľuboš Blaha. Z pomedzi politikov dosahujú práve jeho príspevky najviac interakcií. 

​"Nie je to nič prekvapivé. Facebookový profil Ľuboša Blahu je dlhodobo fenoménom. Ak sa pozrieme na jeho výkonnosť, len od začiatku tohto roka dosiahli jeho príspevky takmer 9 miliónov interakcií," vyjadril sa expert na sociálne siete a komunikáciu Gabriel Tóth. Na reklamu pritom míňa spomedzi politikov najviac, hoci nejde o závratné sumy. 

​Druhým najúspešnejším politikom je v tomto ohľade Milan Uhrík s 3,2 miliónmi interakcií, tretím je expremiér Igor Matovič s 3 miliónmi interakcií. Bývalý trojnásobný premiér Robert Fico je na štvrtom mieste s 2,9 miliónmi interakcií.

Podľa Tótha sa za úspechom Ľuboša blahu skrýva predovšetkým efektívne využívanie algoritmov na zvyšovanie dosahu. 

"Obsah vyvolávajúci silné emócie či kontroverzie na sociálnych sieťach má vďaka nastaveniu Facebookových algoritmov výrazne viac interakcií a tým pádom aj väčší dosah. Príspevky, ktoré sú a priori útočné, negatívne či vyvolávajúce emócie (pozitívne aj negatívne) fungujú proste lepšie. Ľuboš to rýchlo pochopil a preto na počkanie chrlí hejt," uviedol odborník vo svojom poslednom blogu. Na dosah politika má však vplyv aj kvantita obsahu, ale aj platené kampane. 

OĽaNO pritom na reklamu míňa najviac

Spomedzi politických strán pritom najviac do reklamy na sociálnych sieťach míňa práve najsilnejšia koaličná strana OĽaNO, ktorá vo voľbách získala 25 % hlasov voličov. Zároveň však práve v prípade OĽaNO prišlo podľa Gabriela Tótha aj k najmarkantnejšiemu úbytku fanúšikov a sledovateľov na sociálnych sieťach. Na reklamu pritom strana minula od začiatku roka do 1. novembra 2021 až 55 816 eur.

​Podľa odborníka sa za tým skrýva aj to, že občanov už téma mafie v politike nezaujíma a najkľúčovejšou témou sa stala práve pandémia a očkovanie. "Téma mafie je dnes výrazne v úzadí. Nakoľko na tejto téme strana OĽaNO vyrástla, tak tým trpí," vyjadril sa Tóth pre Noviny PLUS TV JOJ.

Odborník však zdôraznil aj to, že vládna garnitúra má aktuálne neľahkú pozíciu aj v tom, že na jednej strane musí komunikovať protipandemické opatrenia a presadzovať reformy. Práve tieto aspekty sa rovnako pretavujú do popularity na sociálnych sieťach. 

Ďalšie dáta zo sociálnych sietí politikov a politických strán si môžete pozrieť v galérii

Súvisiace články

Najčítanejšie